fbpx

Werkenindeoptiek.nl promoot de optiek branche op het BiOND-congres

Het BiOND Congres op 11 april 2024 was een groot succes. Ruim 500 begeleiders van jongeren op het voortgezet onderwijs en het mbo kwamen samen on geïnspireerd te worden door plenaire sprekers en geïnformeerd op de informatiemarkt met 40 deelnemende organisaties, waaronder werkenindeoptiek.nl


Werkenindeoptiek.nl was namens SIPO voor het tweede jaar aanwezig als deelnemende organisatie. Vorig jaar wisten Arie van Vliet en Ton Juffermans al de aandacht te trekken van de vele decanen en loopbaanbegeleiders met hun bevlogen verhalen en mooie presentatiemiddelen. En nu, een jaar later wisten ze dit te overtreffen. De bevlogenheid van de heren was van hetzelfde (hoge) niveau als het jaar ervoor, maar dit jaar hadden ze het voordeel van een jaarlang campagne voeren richting de doelgroep. Die campagne werd gevoerd via het netwerk van EDG Media, specialist op het gebied van onderwijs media.


“We kregen op het congres veel mooie feedback op de campagnes richting decanen die we hebben gevoerd. Onze Looking Goooooooood tasjes met informatie vlogen de stand af. Als ik vergelijk met vorig jaar dan is het bewustzijn bij decanen over de veelzijdigheid van de optiekopleiding enorm toegenomen. Nu hopen dat we komend schooljaar weer meer nieuwe optiekstudenten mogen verwelkomen.” Aldus Arie van Vliet.


Werkenindeoptiek.nl blijft zich ook de komende jaren inzetten om de instroom van personeel in de optiek te vergroten. In samenwerking met communicatiebureau Cogonez is hiervoor een fijnmazige multi-stakeholder strategie ontwikkeld. Decanen blijven belangrijk, evenals jongeren en zij-instromers. Maar de komende tijd zal werkenindeoptiek.nl ook een groter beroep doen op iedereen die nu al werkzaam is in de optiek branche.

“Als we allemaal een beetje meer ambassadeur worden voor onze mooie optiek branche, dan gaat ons enthousiasme aanstekelijk werken. Steeds meer mensen zullen dan de weg naar werken in de optiek gaan vinden.” Sluit Ton Juffermans af.