fbpx

Stichting Instroom Personeel Optiekbedrijven (SIPO) zet vol in op de instroom in de optiekbranche. Met de huidige campagne richt SIPO zich op de middelbare scholier die nu een keuze moet maken voor een MBO-opleiding én op de zij-instromer. 

Campagne voor jongeren / VMBO

Er is een campagne ontwikkeld die zich specifiek richt op jongeren van 14 t/m 16 jaar. Dit is de leeftijd waarop de meeste jongeren een MBO-opleiding kiezen.

De kanalen die we inzetten zijn: TikTok & Snapchat

De ouders van deze jongeren zijn zeer belangrijk in de keuze voor de opleiding.

Deze doelgroep bereiken we via Facebook en Instagram.

maatwerk per opleiding

We spreken de jongeren aan met een vraag die nu speelt. We richten ons dan ook vooral op de leerlingen die nog niet precies weten wat ze willen worden. De campagne maakt o.a. gebruik van GEO-targetting. Dat wil zeggen: Jongeren rondom het Deltion College in Zwolle krijgen een uiting te zien met een link naar de Open dag in Zwolle, leerlingen in de omgeving van Eindhoven krijgen een uiting te zien met link naar het Summa College in Eindhoven, etc.

OPEN DAGEN

Wil jij een Open Dag (of avond) bij jou in de buurt promoten? Kijk dan in dit overzicht welke school bij jou in de buurt zit. Kopieer eenvoudig de betreffende link naar de website pagina in je berichtje. 

DEEL MEE op social media

Deze campagne is gemaakt voor scholen met een optiek opleiding én voor optiek bedrijven. Iedereen deelt mee in het resultaat. Maar om nóg meer bereik te creëren is het goed als ook jij meehelpt in het delen van onze berichten.

Je kan onderstaande uitingen downloaden en/ of kopiëren en gebruiken voor je eigen social media kanalen. Klik op de 3 puntjes, rechtsonder in de betreffende video en kies ‘download’.

SPECIFIEKE CONTENT PER OPLEIDING EN OPEN DAG JANUARY (Jongeren)

Deltion College -Zwolle-

Summa College -Eindhoven-

Dutch Health Tec -Utrecht-

Zadkine -Rotterdam-

ALWAYS-ON CONTENT (JONGEREN)

Campagne voor de zij-instromer

Er is een campagne ontwikkeld die zich specifiek richt op de zij-instromer. Dit zijn mensen die al een baan hebben en op zoek zijn naar een andere uitdaging. Wij richten ons op een doelgroep is tussen 20 en 55 jaar.

De kanalen die we inzetten zijn: Instagram en Facebook.

maatwerk per opleiding

We activeren de zij-instromer om naar een open dag in de buurt te komen.  De campagne maakt o.a. gebruik van GEO-targetting. Dat wil zeggen: Zij-instromers rondom het Deltion College in Zwolle krijgen een uiting te zien met een link naar de Open dag in Zwolle, zij-instromers in de omgeving van Eindhoven krijgen een uiting te zien met link naar het Summa College in Eindhoven, etc.

DEEL MEE op social media

Deze campagne is gemaakt voor scholen met een optiek opleiding én voor optiek bedrijven. Iedereen deelt mee in het resultaat. Maar om nóg meer bereik te creëren is het goed als ook jij meehelpt in het delen van onze berichten.

Je kan onderstaande uitingen downloaden en/ of kopiëren en gebruiken voor je eigen social media kanalen. Klik op de 3 puntjes, rechtsonder in de betreffende video en kies ‘download’.

SPECIFIEKE CONTENT PER OPLEIDING EN OPEN DAG January (ZIJ-Instromer)

Da Vinci

DHTC

Deltion

GILDE

REGIO

ZADKINE

SUMMA

ALWAYS-ON CONTENT (zIJ-INSTROMER)